
377

POLITICAL AND CULTURAL COMMUNICATION

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 • International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

The Media Coverage of the Political Crisis in the Republic 
of Moldova between 2011 and 2013. The Case of the 

Periodicals “Timpul” and “Moldova Suverana”

Georgeta Stepanov1 

1 Assoc. Prof., PhD., Moldova State University
Corresponding author: garseni@mail.ru

Abstract
The media coverage of the crisis is a dynamic 

phenomenon, marked by both stable development intra 
media tendencies and also by the extra media tendencies 
resulting from changes in conceptual and pragmatic 
variations of crises. Regardless of magnitude and duration, 
the impact of the crises may be diminished or magnified 
depending on how they are reflected. However, the 
information covering the crisis, media form a general 
perspective of the problem and of the environment where 
it happens, or which affects, influencing the general 
perception of the crisis by the consumers of the media 
product.

Keywords: political crisis, crisis situation, media coverage, 
media genre, editorial objectives, media language, editorial 
policy, approach, logical focus, documenting sources.

The media coverage of the crisis situation is a 
dynamic phenomenon, marked not only by the 
stable development intra media tendencies, but 
also by the extremely shifting extra media 
tendencies- conceptual and pragmatic inovations 
of the crises. “In recent years, due to the 
internationalization of the field of action and the 
intrusion of the new players, the crisis 
phenomenon grew and spred in space and 
time”1, generating disruptions not only in the 
domain of origin, but in secondary domains as 
well. The multi-dimensional aspect of the crisis 
is generated by a complete set of factors: political, 
social, economic, cultural, psychological etc. For 
instance, the crisis in the Republic of Moldova 
between 2011 and 2013, although primarily 
political, cannot be seen as purely political. It 
was produced and amplified at the point of 
gathering of a geopolitical crisis created by an 
imbalance in the world security, suddenly 
appearing in 1991, a serious economic crisis, a 

cultural one and a decades-old political crisis 
(the crisis of the Moldovan democracy, mentality, 
behavior and political culture). But, irrespective 
of its magnitude and duration, the impact of the 
crisis may be diminished or amplified to a large 
extent, by taking into account the way in which 
it is reflected. On the other hand, through the 
informational coverage of the crisis situations, 
mass-media form a general perspective of the 
matter and its environment, thus influencing the 
overall perception of the crisis by the consumers 
of the media product.

The point of the present research is the media 
coverage of the political crisis between 2011 and 
2013, displayed in the periodicals “Timpul” and 
“Moldova Suverana”. We have selected two 
main points in order to identify the media means:

1. the question of electing/ failing to elect the 
president of the Republic of Moldova, the time 
lapse researched December 16, 2011- March 16, 
2012;

2. the governmental crisis generated by the 
dismissal of the second Filat Cabinet, the question 
of validating the new government and starting 
the early election procedure, the time lapse 
researched January 6- April 6, 2013.

The political crisis in the Republic of Moldova 
between December 16, 2011 and March 16, 2012, as 
reflected in the newspapers “Timpul” and “Moldova 
Suverana”

The media coverage of the political crisis in 
the Republic of Moldova between December 16, 
2011 and March 16, 2012 was extremely varied, 
depending on the various editorial policies and 
the journalists’attitudes and the attitudes of the 



378

Georgeta Stepanov

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

media institutions as well, towards the political 
players and the political forces involved in the 
issue. Taking this into account, in order to 
document the media means involved in the 
coverage, we have selected the Friday issues of 
the national newspapers: “Timpul” and 
“Moldova Suverana”, known at that time for 
their distinct editorial policies, political views of 
the journalists and their target audiences.

From a quantitative perspective, the media 
coverage displayed by these two periodicals was 
very distinct. In this respect, “Timpul” published 
56 articles discussing the failure to elect the 
president, while “Moldova Suverana” published 
just 12 (see the table below).

The table of the proportional representation of the 
articles covering the political crisis between December 
16, 2011 and March 16, 2012.

Date of issue
No. of articles 

in
Timpul

No. of articles 
in

Moldova 
Suverana

December 16, 2011 2 1
December 23, 2011 7 1
December 30, 2011 3 1
January 6, 2012 2 day off
January 13, 2012 3 2
January 20, 2012 2 2
January 27, 2012 5 2
February 3, 2012 3 1
February 10, 2012 5 -
February 17, 2012 3 1
February 24, 2012 7 -
March 2, 2012 2 -
March 9, 2012 2 day off
March 16, 2012 10 1
Total 56 12

Based on the data included in the table, we are 
able to identify the significance displayed by 
each newspaper concerning the matter in 
question and their editorial intentions. The 
44-margin proves that the newspaper “Timpul” 
assigned a large significance to the matter, seeing 
it as major and covering it in a continuous and 
varied manner. By contrast, “Moldova Suverana” 
did not assign an important editorial significance 

to this matter, which led to an occasional and 
irregular approach. The small amount of articles 
in “Moldova Suverana” can be partially explained 
by taking into account the size of the newspaper: 
4 pages with a A2 format, equivalent to 8 pages 
with a A3 format (by comparison, the newspaper 
“Timpul” comprises 32 pages with a A3 format). 
However, the editorial policy prevails over the 
size or the format of the newspaper in terms of 
frequency and consistent approach of various 
matters from different areas by a newspaper.

Another extremely influential indicator for 
our study is the media genre in which the media 
product can be included. Between December 16, 
2011 and March 16, 2012, among the 56 articles 
published in “Timpul” about the political crisis, 
28 were news, 17 were the editor’s views, 7 were 
opinions, 4 were interviews, while among the 12 
articles published in “Moldova Suverana” 9 were 
news, 2 were opinions and 1 was the editor’s 
view. We underline the fact that both newspapers 
put weight on the news, either released following 
the event or written following statements on 
particular points. It is worth mentioning that 5 
out of 9 news in “Moldova Suverana” is taken 
from the news agency “Moldpress” and the news 
portal “Tribuna.md”, while the news in “Timpul” 
is writer-news, with a few exceptions.

From a qualitative perspective as well, the 
media coverage displayed by these two 
periodicals was very different. The qualitative 
analysis of the media products concerning the 
2012 political crisis pinpoints not only the 
distinctiveness of the coverage from one 
newspaper to another, but also the factors 
generating the behavior in relation with the 
matter approached.

In the periodical “Timpul” the news featured 
on page 2, in the “Retrospective” section. On a 
number of occasions, they were brief stories of 
the events taking place from Monday to Friday, 
their major characters were Igor Dodon, Mihai 
Ghimpu, Vlad Filat, Marian Lupu, Iurie Leanca 
and other high ranking state dignitaries. The 
news came with the photos of the people 
mentioned or collages whenever the news 
featured more people.

It is worth mentioning that the news writers 
generally observed the realization criteria of a 



379

The Media Coverage of the Political Crisis in the Republic of Moldova between 2011 and 2013.  
The Case of the Periodicals “Timpul” and “Moldova Suverana”

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

such media genre, notwithstanding that in some 
cases they used a single information source. 
Three and more sources were identified in the 
complex, developed news, including different 
opinions on the matter, for instance, “Moldova 
facing «the Referendum of Responsabilities» 
proposed by PAD”.

Equally, the language used in the news 
featured in the newspaper “Timpul” corresponds 
to the requirements of this type of press: official, 
classic, unambiguous, lacking the writer’s 
interpretations. In connection with the titles of 
the articles, we can assert that two types of titles 
were primarily employed: the classic title which 
reflects the overall idea of the news and the 
statement title which implies a phrase or a 
sentence from the statement given by a source 
mentioned in the news. Generally speaking, the 
titles were reduced in size and conveyed the 
overall idea of the body of the news: “Will we 
have a president?”2, “The president will be 
elected at 2 p.m.”3, “The present Constitution is 
a good one”4, “The Moldovan Metropolitan will 
pray for a president in 2012”5, “Dogs die of long 
roads and the Communist Party of concern 
towards Romania”6. From the multitude of titles, 
some interrogative ones are worth underlining: 
“Will we have a president?”7, “Leonid Talmaci- 
president?”8, which, although simple in 
composition, remain vague in terms of meaning 
due to the question mark. In fact, the general 
rules related to writing a title require avoidance 
of question marks, exclamation marks, dots, 
punctuation marks, generally speaking. The 
question mark pushes the readers away from the 
text and they feel that they are being questioned 
instead of receiving an answer and, therefore, 
they can avoid the entire article. But such titles 
were rather an exception than a rule in relation 
with the newspaper “Timpul”, while, on the 
other hand, the vast majority of the titles observed 
the classic tradition of conceiving the title.

Other tendencies and states of affair may be 
identified and pinpointed in terms of the 
qualitative analyis of the media coverage of the 
political crisis using the analytical journalism. 
The vast majority of the editorials in “Timpul” 
were written by the editor-in-chief of the 
newspaper, Constantin Tanase. On a number of 

occasions some editorials were written by George 
Damian, even though they may be seen somewhat 
between opinion and editorial. In comparison to 
the news, as appropriate, the editorial is double 
or even triple in size. It implies the attitude of 
the journalist, thus, there is a certain degree of 
side-taking in it. This leads to deviations from 
the classic language, objectivity and correctness.

Traditionally, Constantin Tanase’s editorials 
appeared on page 2, rarely on page 8, 9 or 22. To 
a large extent, the editorials during the three 
months reflected the problems and the events in 
close connection with the failure to elect the 
president. In the editorial “Who will win if Lupu 
fails?”9 Constantin Tanase offered new 
information, meditated on the existing conditions, 
praised and criticized. The critical comments 
targeted Vlad Filat, Vladimir Voronin, Igor 
Dodon and others, the eulogies went solely to 
Marian Lupu. The journalist promotes the idea 
that Lupu must become the Republic’s president 
and, if he is not supported, the entire society will 
suffer. The author’s proclivities for some political 
players are obvious in this matter. Generally 
speaking, this is a classic editorial which informs, 
offers inferences and conclusions about a fact 
and the editorialist has full rights in offering his 
reflections to his audience. It is worth mentioning 
that there is the 3x4 photo of the author on the 
upper part of each editorial.

“The Premier pushes his baboons to the early 
election game”10 is an editorial, contrary to the 
above one, pretty biting. Its title gives the tone 
of the entire text: partial, ironic and mocking. In 
fact, the whole article comes as an indirect 
accusation targeting the premier: being guilty of 
failing to elect the president. The author makes 
a comparison between the Moldovan politics 
and the jungle, between the rules of the jungles 
and the rules of the Moldovan politics. Although 
the comparison underlines certain aspects of the 
matter, it is sometimes exaggerated and some 
players of the national politics are overshadowed 
and even humiliated.

The opinions are journalistic products in 
which the author’s attitude is largely dominant. 
Furthermore, this type of articles includes a high 
degree of side-taking in relation with the fact 
that the journalist writes his own opinion 



380

Georgeta Stepanov

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

concerning a particular matter. The opinion 
articles featured on pages 8, 9 and 11 of the 
newspaper “Timpul”, written by Moni Stanila, 
George Damian and Alexandru Vakulovski. 
Characteristic of these articles is the use of 
popular phrases and proverbs such as “until 
playing dead in the corn field”, “when the 
president’s away, the mice will play” or the use 
of various suggestions, metaphors, comparisons, 
which force the reader to adopt the author’s 
attitude.

In the same time lapse, four interviews 
concerned the matter of the crisis of failing to 
elect the president: “Moskow doesn’t give a 
damn about us” and “the bastard Filat wants to 
reach me”11, “Alexandru Tanase: The secret vote 
is an integrant part of the legitimacy of the 
democratic process”12, “What does Nicolae 
Timofti think of the unification with Romania”13, 
“Valeriu Pasat: Rosca and Voronin are 2 
extremists fighting against Moldova”14.

These interviews intended to circulate the 
views and the opinions of some political 
personalities concerning the political crisis and 
the questions were formulated in such a manner 
as to provide a certain approach to the matter. 
Several provocative questions were used, such 
as: “How are we to understand the massive 
support provided by Moskow, including 
Kremlin, when you were jailed, while not a 
Russian citizen?15” or questions far too long, 
anticipated by major conclusions, such as: “If 
Lupu creates the commission you requested, its 
results may equal to zero, as in the case of the 
parliamentary commission which investigated 
the April 2009 events. You requested the General 
Prosecutor’s Office to bring Voronin and Rosca 
to justice, but I assure you nothing will happen. 
Did you notice that the AEI protects the 
Communists’ crimes?”16.

The majority of the titles of the interviews 
were based on phrases or sentences of the 
interviewed. The most successfull and the most 
representative sentences were not always 
selected, while, on the other hand, some titles 
miss any meaning, such as “Moskow doesn’t 
give a damn about us” and “the bastard Filat 
wants to reach me”17- title made of two fragments 
from totally different sentences.

The interviews displayed various formats: 
half a page (with Nicolae Timoft), a page (with 
Vladimir Voronin, Alexandru Tanase) and 2 
pages (with Valeriu Pasat). The sizes of the 
interview depended on the interviewed, the 
complexity of the matter discussed or the number 
of topics approached. The photos accompanying 
the interviews were iconic photos, not taken at 
the time of the interview.

The periodical “Moldova Suverana” published 
9 news about the political crisis between 
December 16, 2011 and March 16, 2012. The news 
was relatively small in size, simply structured, 
and covered a single issue or a single event, the 
exposure being clear, in a classic language, 
characteristic of the informative journalism. The 
writer- news was written by the journalist who 
made them and, at the end of the relayed news, 
the primary media institution was mentioned.

Some news was accompanied with photos, 
often iconic photos. Whenever the news featured 
a number of officials, “Moldova Suverana” used 
everyone’s photos, equally sized and placed. In 
the time lapse researched no photo collages were 
recorded. Generally speaking, the news was 
impartial and objective even though in some case 
a single opinion was presented.

“Moldova Suverana” published just two 
opinion articles: “Gentlemen from the 
government, stop”18, written by the political 
scientist Bogdan Tirdea, and “Legitimacy, 
popularity and political effiency”19, written by 
the political scientist Vasile Nazarie, during three 
months. Both authors are not the newspapers’ 
contributors.

The article “Gentlemen from the government, 
stop” was relayed from Bogdan Tirdea’s blog 
and placed on the front page of the newspaper 
with the author’s photo. His title is a brief, clear 
and strong prompt, a message aimed at the 
government, the request of stopping being 
motivated by the conditions of the legal 
framework.

The second opinion article “Legitimacy, 
popularity and political effiency” was not 
relayed, the author writing it especially for the 
newspaper. Along the proper body of the article, 
the author’s photo was displayed.



381

The Media Coverage of the Political Crisis in the Republic of Moldova between 2011 and 2013.  
The Case of the Periodicals “Timpul” and “Moldova Suverana”

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

During these three months, the newspaper 
“Moldova Suverana” published just one editorial 
concerned with the crisis of failing to elect the 
president, even if the editorialist Mihai Contiu 
published his editorials on a weekly basis. Placed 
on page 3, the editorial “If they were responsible, 
the president would be elected in a week”20 
discussed the civic responsability of the 
stakeholders, more precisely its absence. The 
author provided pieces of advice and proposed 
the government a “receipe” for the president’s 
election.

The photo accompanying the articles was 
more than indicative. The photo of the author 
was not placed on the upper part of the text, 
according to the custom, while it displayed the 
photo of the political player Marian Lupu, at that 
time the candidate for presidency on behalf of 
the Alliance. Therefore, the photo anticipated, in 
some way, the conclusions by displaying the 
potential president or the one who may be 
elected.

The political crisis in the Republic of Moldova 
between January 6 and April 6, 2013, as reflected in 
the pages of the newspapers “Timpul” and “Moldova 
Suverana”

The present research focused on the way in 
which the mass-media approached the 
governmental crisis generated by the dismissal 
of the second Filat Cabinet, the matter of 
validating a new government and calling the 
early elections. The monitoring and the analysis 
were realized between January 6- April 6, 2013, 
the starting moment of the crisis and its full 
manifestation. In order to identify the way in 
which the information about the government’s 
dismissal, the Alliance’s disappearance and the 
negociations about the new Cabinet and the 
nomination of a candidate for the Cabinet was 
approached, we researched the related articles of 
the Friday editions of the national newspapers 
“Timpul” and “Moldova Suverana”.

From a quantitate perspective, the media 
coverage of the governmental crisis displayed by 
the periodicals in question is very complex, on 
the other hand, during these three months the 
newspaper “Timpul” published 46 articles 

whereas the newspaper “Moldova Suverana” 
published 28 articles (see the table below).

The table of the proportional representation of the 
articles reflecting the political crisis between January 
6 and April 6, 2013

Date of issue No. of articles 
in Timpul

No. of articles 
in Moldova 
Suverana

January 11, 2013 2 3
January 18, 2013 1 1
January 25, 2013 5 1
February 1, 2013 4 1
February 8, 2013 3 1
February 15, 2013 4 3
February 22, 2013 4 3
March 1, 2013 4 7
March 8, 2013 9 day off
March 15, 2013 5 1
March 22, 2013 2 3
March 29, 2013 1 1
April 5, 2013 2 3
Total 46 28

Based on the data shown in the table we are 
able to identify the frequency of the media 
coverage of this matter, which demonstrates the 
significance given by each newspaper. The 
margin between the number of articles is 
relatively large, its causes remaining the same as 
in the case of the media coverage of the election 
and failure to elect the president of the Republic 
of Moldova between 2011 and 2012.

Another major indicator of our study is the 
media genre displaying the media product. In 
the time lapse January 6-April 6, among the 46 
articles about the political crisis published in 
“Timpul”, 9 articles were news, 6 were reports, 
1 was an interview, 1 was an investigation, 10 
were editorials, 19 were comments and opinions, 
whereas among the 28 articles published in 
“Moldova Suverana” in the same period 12 were 
news, 4 were opinions and 12 were editorials.

Therefore, as in the case of the media coverage 
of the 2011-2012 political crisis, the dominant 
genre remained the news and its realization and 



382

Georgeta Stepanov

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

publication did not observe a conceptual 
transformation: “Moldova Suverana” continued 
using relayed news, whereas “Timpul” continued 
using the writer- news: in both newspapers, the 
news, either event-related or written following 
one or more statements concerning a particular 
matter, were displayed on page 2, dedicated to 
political events and statements taking place 
during the week, but also on page 3.

Both newspapers continued using the official, 
classic language, which present the information 
without interpretation, but mostly from a single 
source, the focus remained on certain 
personalities, not facts or events, for instance: 
“Gheorghe Cretu, charged with murder, 
resigns”21 or “Pro-Filat meeting in front of the 
Palace of the Republic”22.

The qualitative analysis of the articles centred 
upon this topic underlined new tendencies 
related to the accomplishment of the media 
coverage of the 2013 crisis. A particular trait of 
this media coverage was the tendency to promote 
the commentatorial and opinionative journalism. 
There was a considerable growth in the number 
of editorials: 10 in “Timpul”, all written by 
Constantin Tanase (“I shall write about Filat no 
more”23) and 12 in “Moldova Suverana”, all 
written by Mihai Contiu (“Mr. Ghimpu, Mr. 
Lupu, when will you stop twisting your tails?”24). 
In both newspapers the editorials were frequently 
placed on the first and third page.

Furthermore, we notice the growing and 
massive presence of the opinionative articles, 
primarily promoting the owner’s viewpoint, 
therefore augmenting the intended results. 
During three months, 19 opinions were published 
in “Timpul”, written by Valentin Naumescu, 
Valentin Buda, Tudor Cojocariu, George Damian, 
Moni Stanila and Pavel Păduraru, whereas in 
“Moldova Suverana” four opinions were 
published, belonging to Vasile Nastase, Valeriu 
Vasilica and Bogdan Ţirdea.

Another particular trait of the media coverage 
of the 2013 crisis was the diversification of genres. 
Thus, the crisis was covered also by means of 
reports and press investigation, which did not 
happen in 2012, as documented.

From the perspective of sources, we infer that 
the news were mostly written following a 

statement or an event and did not include more 
sources. In fact, this is the new tendency 
influenced by the online journalism which 
frequently and dominantly favors more news 
with a single source rather than a news with 
more sources.

In the newspaper “Timpul” we are able to 
identify a tendency to realize the articles, which 
comprise elements from the news, report and 
investigation. This type of writing was named by 
the authors “selection” because, in fact, it 
represents a collection of sources and statements 
which are gathered and ordered in such a manner 
as to offer a large depiction in a particular case. 
Such «selective» articles are frequently written 
by Pavel Paduraru.

The year 2013 saw the emphasis on the process 
of media being split according to the political 
criterion: «Plahotniuc’s media» and «Filat’s 
media». This separation, indirectly caused by the 
editorial policy of the media institutions, 
impacted the newspaper “Timpul” and “Moldova 
Suverana”. Whereas the year 2011 saw a number 
of tendencies coming to take shape, then the year 
2013 saw the political side-taking changing into 
direct and subjective writing, intending to 
annihilate everything named and related to Filat. 
The case of the newspaper “Timpul” was 
particularily noticeable, which, following some 
speculations, started sharing the Democratic 
Party’s views openly. But both newspapers were 
credited with a single “political master”.

The present research demonstrated the fact 
that the 2011-2013 political crisis was variously 
covered in the periodicals “Timpul” and 
“Moldova Suverana”. Although both newspapers 
informed, signaled and gave warnings of the 
events shapping the crisis, their crisis-related 
media product was distinct, from a quantitative 
and a qualitative perspective.

The frequency and the type of the media 
articles, the approach, the logical focus, the 
authors’ arguments, the sources being used etc.- 
all emerged from the editorial objectives of the 
newspaper. Therefore, whereas “Time” largely 
focused on the crisis and the situation being 
created, “Moldova Suverana” treated the topic 
rather superficially and sporadically. Whereas 
“Time” circulated their own media articles, 
“Moldova Suverana” filled its pages with relayed 



383

The Media Coverage of the Political Crisis in the Republic of Moldova between 2011 and 2013.  
The Case of the Periodicals “Timpul” and “Moldova Suverana”

International Journal of Communication ResearchVolume 4 • Issue 4 October / December 2014 •

news, with experts’ opinions, without a 
contributor’s status.

Hence, the media coverage made by the 
newspaper “Timpul” had two aims: at the 
stakeholders pushing them towards remedial  
measures in order to stop the emergence of the 
crisis, and at the public intending to warn them 
about the potential dangers and pushing them 
towards pressing for actions on behalf of the 
stakeholders. The newspaper undertook a 
situation overwatch activity, forming the public 
opinion and also monitoring the management of 
the developping issues. Generally speaking, 
their media products were informative-analytical. 
By contrast, the media coverage made by the 
newspaper “Moldova Suverana” was 
unidimensional, that is informative, with weak 
results and short-termed.

The informational coverage of the crisis 
always bears the sign of the editorial policy of 
the media institutions involved. This leads to a 
distinct editorial interest in the crisis on behalf 
of the analyzed periodicals, not dismissing the 
varied means of achieving it.

References
1. 	 Stepanov, Georgeta. Guzun, Igor. Jurnalismul în 

situaţii de criză. Chişinău: CEP USM, 2010.
2. 	 The periodical journal “Timpul”, Friday edition. 

Time lapse December 16, 2011- March 16, 2012.
3. 	 The periodical journal “Moldova Suverana”, 

Friday edition. Time lapse January 6-April 6, 
2013.

Endnotes
1.	  G. Stepanov, I. Guzun. Jurnalismul în situaţii de criză. 

Chişinău: CEP USM, 2010, p. 23.
2.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, December 

16, 2011, p. 1.

3.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 6, 
2012, p. 2.

4.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 6, 
2012, p. 2.

5.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 
13, 2012, p. 3.

6.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 
27, 2012, p. 5.

7.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, December 
16, 2011, p. 1.

8.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 
13, 2012, p. 2.

9.	  The newspaper “Timpul”, Friday edition, December 
23, 2011, p. 1.

10.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, February 
10, 2012, p. 10.

11.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, December 
23, 2011, p. 27.

12.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 
13, 2012, p. 10.

13.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, March 16, 
2012, p. 2.

14.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, February 
10, 2012, p. 14.

15.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, February 
10, 2012, p. 14.

16.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, February 
10, 2012, p. 14.

17.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, December 
11, 2011, p. 27.

18.	 The newspaper “Moldova Suverana”, Friday edition, 
January 20, 2012, p. 3.

19.	 The newspaper “Moldova Suverana”, Friday edition, 
January 27, 2012, p. 3.

20.	 The newspaper “Moldova Suverana”, Friday edition, 
January 13, 2012, p. 1.

21.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, January 
11, 2013, p. 3.

22.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, March 8, 
2013, p. 2.

23.	 The newspaper “Timpul”, Friday edition, March 15, 
2013, p. 2.

24.	 The newspaper “Moldova Suverana”, Friday edition, 
March 29, 2013, p. 1.


